30 October, 2011

DEMAM PULAK ...


Kelmarin 29 Oktober Kayha genap 4 tahun.  Babahnya telah merancang untuk menyambut birthdaynya dan Kayha sendiri ada memberitahu kepada saya yang dia hendak kek choklet untuk birthdaynya.  Beberapa hari sebelum hari lahirnya Kayha demam.  Mummynya telah membawanya ke klinik.  Walaupun telah diberi makan ubat suhu badannya semakin panas.  

Kami telah membawanya ke Klinik Kerajaan (Klinik Komuniti Taman Ekhsan).  Seperti biasalah apabila klinik Kerajaan servisnya memanglah lambat. Ubat sudah dimakan tetapi suhu badannya masih panas lagi sehingga membimbangkan kami sekeluarga.  Maklumlah sekarang ni macam2 demam yang timbul kepada kanak2 lebih2 lagi kawasan kediaman saya memang telah diistiharkan kawasan denggi.  Babahnya mengambil keputusan untuk membawanya ke klinik pakar di Pusat Rawatan Islam Kg Baru.  

Contoh darah Kayha telah diambil dan dikatakan ada sel dalam darah Kayha tu rendah kandungannya.  Hari Isnin yang akan datang Kayha kena buat pemeriksaan lagi.  Alhamdulillah bila diberi ubat panas badannya telah berkurangan dan dia sudah mula bolih bermain dan cergas.  Mummynya telah membelikannya kek choklat dan selepas Maghrib Kayha mengajak saya ke bawah kerana dia nak potong kek birthday.....

Apabila kanak2 demam berlarutan janganlah kita mengambil mudah begitu juga kita yang telah dewasa/tua ni .....

HAPPY BIRTHDAY DARLING TOKBU ....

JUMPA LAGI ...

No comments:

Post a Comment