30 September, 2011

JADZ KHALEESYA 2 - HUKM HEMMMM .....


15.9 - jam 8.30 pagi saya masih berada di wad bersalin HUKM untuk menunggu Izan dan bayi keluar dari bilik pembedahan.  Jadz diberitahu isteri dan anaknya akan ditempatkan di wad A1 dan telahpun dihantar ke sana.  So kami pun terus ke wad tersebut tetapi diberitahu yang hanya bayinya sahaja dihantar ke wad, Izan ditempatkan di wad H.D.U (High Dependency Unit) untuk intensive care selepas pembedahan.  Izan dikatakan akan ditempatkan di situ selama satu hari untuk dipantau tahap darah tingginya serta lain2 komplikasi semasa pembedahan tersebut.  Hati saya sungguh risau masa itu.  Jadz sudah merasa sedih dan risau tentang ini dan bimbangkan anaknya yang akan keseorangan tanpa mummy untuk sehari.  Untuk sementara Khaleesya akan dijaga oleh nurse2 yang bertugas di wad tersebut.  

Petangnya sewaktu masa melawat kami datang lagi ke HUKM.  Jadz pergi melihat isterinya dan saya dan Tokayahnya pergi melihat Khaleesya.  Masuk di wad itu kelihatan di kaunter nurse2 sedang berbual dengan doktor2 pelatih.  Saya rasa ada lebih kurang 10 orang.  Tetapi seorang pun tidak melihat siapa yang masuk dan siapa yang keluar.  Dalam erti kata lain tidak kisahlah.  Saya cuba untuk menarik perhatian sesaorang di situ untuk masuk melihat Khaleesya.  Tetapi tidak seorang pun yang memberi respon.  So saya pun masuklah di bilik khas yang menempatkan bayi2.  Hanya Khaleesya seorang saja yang berada di situ.  Lebih kurang 20 minit saya dan Tokayahnya berada di dalam barulah seorang nurse masuk.

pakcik makcik bilik ni ayah dengan mak baby saja yang bolih masuk yer ...

nak mintak izin tadi kamu semua sibuk berbual ... kita orang tak sabar nak tengok baby ni ...

bolih saya tau pakcik makcik ni saper

kami ini datuk dengan nenek baby ni ...

betul ker ... 

nak tengok ic ker ... ayah baby ni pergi tengok mummy baby ni di HDU jadi kami ke sini nak tengok lah cucu kami tapi tak der orang pun yang respon bila saya dekat kaunter tadi ... macam mana yer leka semua  ... kalau baby ni kena bawak lari semua orang tak sedar

nurse yang jaga sini ada kerja di belakang ... so dia tinggalkan sekejap

tinggalkan pun kenalah ada orang kat kaunter yang peka kalau orang masuk ... tapi tadi semua berbual sampai tak sedar kami masuk ... 

Pada ketika itu Jadz tiba dan meminta Khaleesya ditempatkan di katil di mana Izan di tempatkan pada waktu melawat supaya saudara mara yang akan datang melawat dapat melihat Khaleesya.

HUKM cuainya ....

JUMPA LAGI ...




No comments:

Post a Comment