28 September, 2011

JADZ KHALEESYA 1 - HUKM HUSSS ....

Selamat bertemu kembali kepada semua rakan2 yang mengikuti tulisan saya.  Lama sungguh tidak menulis.  Bukan tiada cerita tetapi minggu2 lepas memang saya sibuk sangat.  

14.9 - lebih kurang jam 4.00 ptg saya menerima panggilan dari anak saya Jadz maklumkan isterinya Izan yang sarat mengandung telah menunjukkan tanda2 untuk melahirkan anak mereka.  Yang membimbangkan Izan dikesan mempunyai darah tinggi. Jam 5.40 ptg. menantu saya Izan yang sudah pun ditempatkan di "labour room" menelefon saya memberitahu  merasa kesakitan melahirkan.  Apa yang mampu saya buat ialah menasihatkan dia supaya banyak berdoa dan bersabar.  Beberapa jam selepas itu saya dan anak saya sering berhubung untuk memaklumkan perkembangan menantu saya Izan.  Sehingga lewat malam Izan masih lagi belum melahirkan anak.  

15.9 - jam hampir 6.00 pagi Jadz menelefon memaklumkan yang Izan terpaksa dibedah juga.  Jam 6.50 saya telah pun berada di luar bilik pembedahan dan Jadz memaklumkan Izan masih lagi dalam bilik pembedahan.  Jam 7.29 Jadz keluar memberitahu yang Izan telah pun selamat menjalani pembedahan dan babynya perempuan.  Ha! semasa pemeriksaan beberapa bulan lalu Doktor memberitahu yang bayi dalam kandungan Izan lelaki.  Husss doktor HUKM apalah.  Scan pun tak betul.  

Jadz Khaleesya begitulah nama yang diberi.  Dilahirkan dengan beratnya 4.16 kg dan tentunya comel dan sangat2lah tembam.  Melihatnya sudah cukup memberi keriangan dihati saya.  Tokbu mengucap syukur ke hadrat Allah atas kelahiranmu sayangku Khaleesya.
                              Foto2 Khaleesya 8 jam selepas dilahirkan 

JUMPA LAGI ...









No comments:

Post a Comment