02 September, 2011

NI JUGA YANG SEDAP

Salam kepada semua rakan2 pembaca blok saya.  Rasanya masih belum terlewat bagi saya mengucapkan Selamat Hari Raya AidilFitri Maaf Zahir dan Batin ... lama sungguh saya tidak menulis di sini.  Sepanjang bulan Ramdhan saya sibuk membuat biskut raya yang ditempah oleh rakan2 anak2 saya.  Dan beberapa hari sebelum menjelang hari raya sibuk pula mengemas rumah dan membeli belah bahan2 juadah  untuk hari raya.  

Juadah hari raya seperti biasalah.  Nasi empit, ayam masak merah, kuah lodeh, sambal tumis sotong kering, sambal kacang dan kari daging itulah menu yang saya sediakan.  Dan selepas itu beberapa hari anak2 berkumpul kenalah pula memasak.  Itulah tugas seorang ibu yang tidak akan ada hentinya selagi terdaya.  

Dan setelah beberapa hari makan yang berat2 pagi ini saya sediakan lempeng yang dicecah dengan sambal tumis ikan bilis saja ... best gak dah lama tak makan ... 

beberapa  gambar di pagi raya ...
JUMPA LAGI ...

No comments:

Post a Comment