08 July, 2011

SAKIT

Kelmarin saya amat terkejut apabila Wannie beritahu saya rakannya di Muar beritahu ada kejadian hostage di sebuah tadika di Sungai Abong, Muar.  Saya segera menelefon kakak saya yang memang tinggal di Sungai Abong.  Kakak saya yang mulanya tidak tahu tentang kejadian itu kemudian menelefon balik saya maklumkan yang lelaki itu telah ditembak.  Dan kami bersyukur kerana semua kanak2 dan guru di tadika tersebut selamat.  Saya segera teringatkan Kayha dan juga dua orang cucu saudara saya (cucu kakak saya).  Ya lah ketiga2 mereka sedang belajar di tadika dan tidak dapat saya bayangkan bagaimana perasaan ibu bapa semua kanak2 yang menjadi tawanan itu.

Malam tadi dalam Buliten Utama TV3 ada menyiarkan berita kejadian tersebut dan pagi tadi melalui TV juga saya mengetahui yang lelaki tersebut telah meninggal dunia.  Menurut berita itu lagi Mak Saudara kepada lelaki tersebut mengatakan lelaki tersebut ada sejarah sakit mental dan ada sejarah keganasan serta dadah.  Masa kita memang macam2 penyakit ada.  Penyakit yang dulunya tidak pernah kita dengar tiba2 muncul seperti HIV, Aids, H1N1dan macam2 lagi. Tetapi kebelakangan ini penyakit kemurungan akibat tekanan jiwa semakin banyak kita dengar.  Berbagai keganasan terpampang di akhbar2.  Pembunuhan di sana sini. Penemuan mayat2 dibakar dan juga dikerat2.  Suami menikam isteri, anak membunuh keluarganya dan macam2 lagilah.  Ngeri bila membacanya.  Penyakit inilah yang sering berlaku sekarang ini.  Mereka ini sakit teruk sebenarnya.  

Semoga kejadian di Tadika Serikids, Sg Abong, Muar itu tidak berlaku di Tadika cucu2 ku ini.  Kayha, Adam Fawaz dan Elisa Yasmeen Ya Allah lindungilah mereka ... Amin 


Ada satu penyakit yang memang sangat merbahaya.  Siapa yang terkena penyakit ini memang kira kes teruk lah .... Sakit Angau ... hahaha lawaks lah pulak ...

JUMPA LAGI ...

No comments:

Post a Comment