29 June, 2011

PUTRIKU

Namanya Jadzwin Farzea Jaafar.  Dikalangan anak2 buahnya dia dipanggil Cik Uni @Cik Nani.  Rakan2nya memanggilnya JJ  dan kami sekeluarga memanggilnya Wannie.  Menjadi seorang saja anak perempuan pada saya sekeluarga Wannie memang menjadi kesayangan arwah ayahnya.  Semasa dilahirkan 32 tahun yang lalu Wannie dilahirkan dengan fizikal yang besar iaitu 9lb 2oz (kiraan tahun2 70an).

Hari ni Wannie menyambut hari lahirnya yang ke 32.  Hari ini dia cuti dan pagi2 lagi dah keluar dengan rakan2nya tak tahulah apa rancangan mereka.  Ada celebrate lah tu agaknya.  Kalau anak dara zaman2 saya dahulu di usia ni kalau masih belum berumahtangga memang menjadi buah mulut masyarakat.  Syukurlah di abad ini masalah itu tidak lagi menjadi persoalan yang besar.  Walau pun ada juga kebimbangan dihati saya ye lah sebagai ibu nak juga melihat dia berumahtangga.  Bimbang kalau saya sudah tiada nanti siapalah yang akan menjaganya.  Tetapi jodohnya belum sampai lagi dan pada Wannie sendiri bukanlah satu masalah yang besar.  Dia mempunyai kerjayanya sendiri dan saya lihat hari2 dilaluinya dengan ceria.  Dan dia juga amat sayangkan Kayha.  Apa saja yang anak saudara dia nak selalu ditunaikannya.  Sebagai seorang ibu saya selalu berdoa semoga dia bertemu jodoh dengan seorang lelaki yang soleh yang dapat membimbingnya dan memberi kebahagiaan kepadanya di dunia dan di akhirat. 



Kepada Wannie ibu ucapkanya Selamat Hari Lahir ... Moga cepat bertemu jodoh ..

JUMPA LAGI ...

No comments:

Post a Comment