01 June, 2011

DAH 11 TAHUN ... SO WHAT U EXPECT












Kelmarin semasa saya sedang berjogging saya rasa sesuatu yang aneh semasa saya berjalan.  Tapi saya teruskan juga.  Makin lama makin rasa lagi aneh.  Lepas itu terdengar kelepak kelepuk.  Rupa2nya kasut jogging saya dah nak tertanggal tapaknya.  Saya pun memendikkan jogging saya dan terus balik ke rumah.  Di pertengahan jalan kaki saya makin terasa aneh.  Rupa2nya tapak tu memang dah nak tertanggal keseluruhannya.  Tapak tu tidak boleh digunakan untuk berjalan lagi.  Saya pun menanggalkan tapak itu dan berjalanlah dengan kasut yang tanpa tapak.  Tapak tu saya tidak buang. Nasib baik rumah tak jauh dari tempat berjogging.  Saya bercadang untuk membawa ke kobler untuk ditampal atau dijahit atau apa2lah.  Sebabnya keadaan badan kasut itu masih elok.  Lagi pun saya sangat suka dengan kasut itu.  

Sebelum ini saya memang banyak mempunyai kasut sukan pelbagai jenama dari yang murah hinggalah yang mahal.  Kasut2 itu saya telah sedekahkan pada rakan yang pada awalnya menyatakan hasrat untuk meminjam bila tiada kasut untuk senamrobik ke atau pergi ke gem ker tanpa perancangan. Tetapi tidak tahu mengapa saya sukakan kasut yang satu ini.  Mungkin ia kasut free lagi pun pada saya warna kasut ini amat menarik.  Saya dapatkan pun dengan menggunakan kedudukan saya sebagai PA pada seorang SUB Pentadbiran & Kewangan (mak aii macam mana ni mana bolih kan).  Saya masih ingat masa itu tahun 2000 saya dah tak ingat program apa.  Memang menjadi amalan rasanya agensi2 kalau buat apa2 program pegawai2 atasan akan mendapat baju track dan kasut sukan atau apa saja secara percuma.  So bila urusetia tu menelefon masa mintak saiz bos saya pun sound lah "untuk PA tak der ker" ... so kerana malu2 alang agaknya mereka pun bagilah saya.  Itulah sejarah kasut itu.  Kira dah berumur 11 tahun lah tahun ni.  So kalau dah sebelas tahun dan dilanyak setiap hari sejak dua tahun lalu whatss u expects .... 

So hari ni tak dapat lah jogging.  Memang bercadang untuk ke kobler tapi saya malas nak keluar dengan cuaca panas di luar tu yang tak dapat aku tahan tahap kepanasannya.  Tapi rasanya saya  nak beli kasut lain lah.  Nak tampal2 ke jahit ker mengarut jer. Lagi pun yang sebelah lagi pun dah nak tertanggal juga.  Dah mintak nyawa gak ....

JUMPA LAGI ...

No comments:

Post a Comment