13 June, 2011

IMPIAN MENJADI REALITI

Malam tadi bagi peminat2 Akademi Fantasia (AF) tentunya mengadap kaca TV menyaksikan konsert terakhir program realiti ini yang juga merupakan program terakhir AF.  Bak kata pengacaranya Aznil Nawawi "dah tak der lagi AF lepas ni". 

Saya memang mengemari muzik.  Sedari muda2 dulu dan hingga kini saya memang suka dunia hiburan ni.  Dek kerana itu saya memang tidak ketinggalan mengikuti perkembangan dunia hiburan tanah air kita.  Seingat saya semasa program AF1 dahulu memang saya tidak berapa mengikuti.  Kalau saya tonton pun tidaklah mengikutinya sepenuhnya.  Yerlah program realiti pertama di Malaysia dan memang rasa pelik masa tu lebih2 lagi melihat telatah "gedik" Nana dan beberapa peserta perempuan yang lain.  Saya mula benar2 mengikuti program ini semasa AF2 hinggalah AF9 yang berakhir malam tadi.

Dan sebagai peminat tentunya saya mempunyai peserta pilihan yang saya sokong.  Saya bukanlah peminat tegar yang berhabisan duit menghantar undian.  Kalau menghantar pun sedikit2 saje kata orang suka2.  Masa AF2 saya minat pada Zarina tapi sayangnya dia tidak bertahan lama.  Dan bila melihat dia memenangi kereta dalam konsert Kenangan AFAznil saya amat gembira sekali.

AF3 memang happening, yer lah ada gelombang tsumawi kan.  Memang masa itu tidak dinafikan peminat Mawi memang ramai.  Haha memang masa ni setiap kali konsert saya pasti akan menghantar undian.  Yerlah masa tu dia bersaing hebat dengan Felix yang tidak kurang hebatnya.  Semasa AF4 saya meminti Farhan.  Suara Farhan memang power pada saya lebih2 lagi semasa dalam satu konsert tu dia menyanyi lagu "Got the blues for U" tapi sayangnya dia cuma mendapat tempat ketiga.  AF5 dan AF6 saya kureng mengikuti sebab tidak ada seorang pun yang saya minat.  Semasa AF7 saya minat pada peserta yang bernama Yazid.  Bukan sebab dia orang Johor tetapi sebab sifat "naif" dia tu menyebabkan rasa terhibur melihat telatahnya.  Yazid sekarang sedang berentap dalam program tarian jalanan terbitan 8TV Showdown2011 bersama kumpulannya yang bernama Rokustaps.  Not bad kumpulan ini dan menjadi pilihan untuk menang.  Masa AF8 pula emm tak ingat pulak sapa yang saya suka itu maknanya tak minatlah.

Bila AF9 yang dikatakan program terakhir AF saya mengikutinya tetapi pada saya tidak ada peserta yang betul2 menyerlah.  Tetapi bila operasi gugur yang membawa masuk Hazama dan Fina pada saya barulah ada kick untuk menontonnya.  Semasa AF4 apabila Hazama tersindkir di konsert prelude memang saya rasa tidak patut sebab pada saya dia memang layak sebab suaranya memang bagus.  Tetapi itulah kata orang tiap yang berlaku itu memang ada hikmahnya.  So hikmahnya dia kini menjadi juara AF yang terakhir dan dia memang layak bagi saya.  Mudah2an dia akan terus maju dalam bidang ini dan kalau bolih tidak jadi poyo dan lupa diri bak kata Hattan semasa menasihati Hazama.

So selepas ni apakah agaknya program realiti yang akan dibuat oleh Astro.  Malaysia Got Talent kot ....

JUMPA LAGI ...

No comments:

Post a Comment