22 June, 2011

ADIK NAK SEKOLAH

Masuk Minggu ni sudah dua minggu Kayha bersekolah Tadika.  Mengapa setengah tahun baru dia masuk Tadika.  Sebab awal tahun  Kayha baru belajar untuk tidak memakai pampers.  Biar dia betul2 pandai beritahu bila dia nak "pu" dan "bo".  So selepas cuti sekolah yang lalu Kayha telah pun bersekolah.  


Hari pertama sekolah dia tak menagis pun bila ditinggalkan oleh Mummy dan Babahnya.  Di pertengahan belajar dia menangis bila gurunya bertanya rupanya dia nak "pu" malu nak cakap rupanya.


Hari kedua dan ketiga dia menangis tetapi bila gurunya mengambil dan membawanya masuk ke kelas dia tidak menangis lagi.  Sekarang ni dia dah ok dan tidak meragam bila hendak ke sekolah.


Balik dari sekolah saya yang menjaganya sekarang.  Tiba di rumah dia terus nak buat kerja sekolah.  Tetapi saya memberinya makan dahulu.  Lepas saja makan dia terus nak buat kerja sekolah.  


Kayha dengan uniform sekolahnya.  Dia minta saya mengambil gambarnya. Uniform Tadika ni menyediakan gaun untuk kanak2 perempuan dan t-shirt dengan seluar pendek untuk lelaki.  Tetapi Kayha memilih untuk memakai t-shirt dan seluar pendek.  


JUMPA LAGI ...

No comments:

Post a Comment