30 May, 2011

RAMPAS KUASA

Anda tentu perasan yang kanak2 di alaf ni semuanya cerdik2 dan keletah kan.  Dah tu semuanya comel2 belaka.  Lihat ajer lah bayi sekarang ni  baru lahir jer dah bukak mata bukan main luas lagi dan kalau diagah sudah tersenyum.  Pelbagai faktor sebenarnya yang mempengaruhi perubahan2 tersebut.

Tahun ni Oktober Kayha genap 4 tahun.  Melihat dia membesar di depan mata dan melihat dia bolih membuat banyak perkara memajukan dirinya amat mengkagumkan saya. Dia suka menonton tv dan faham akan jalan ceritanya.  Dia dah pandai bercakap di telefon.  Lepas tu dah pandai mengambil gambar menggunakan handphone.  Dia dah pandai membuat puzzle dan pandai mewarna gambar dan mengenal abjat dan angka.  Dah pandai berebut dengan Babah dan Tasya untuk main PSP.  Dan kini dah dah pandai main games di  PC saya.


Apabila ada masa terluang saya memang suka main games di pc saya.  Kayha pulak selalu tengok saya main games tersebut dan dia selalu bertanya itu dan ini.  Terkadang duduk di pangku saya untuk melihat saya main dan bertanya itu dan ini.  Kemudian dia mula minta nak main.  Saya pun ajarlah dia macam mana nak main games tersebut.  La ni dia dah pandai main games itu walaupun lambat tetapi dia dah  tahu macam mana nak main games tersebut.  Sekarang ni pantang lihat saya bukan pc dia nak main games.  Tak der  can saya nak main kalau dia ada. Nampaknya kena tunggu dia tak der lah kalau nak mengadap pc.




JUMPA LAGI ...

No comments:

Post a Comment