11 February, 2011

TIDUR MALAM KU TERGANGGU

Malam tadi baru sajer nak melelapkan mata, terkejut dengan dentuman bunga api dan mercun yang bertali arus.  Tinggal di kawasan perumahan yang rata2 kebanyakan kaum China hakikat ini terpaksa diterima setiap kali tibanya Tahun Baru China.  Saya pun tak tahu perayaan apa yang disambut malam tadi kerana baru masuk 8 hari Tahun Baru China. Dan dentuman bunga api dan mercun berterusan sehingga saya terlena lebih kurang jam 2.00 pagi.  Nak katakan Chap Goh Mei belum pun 15 hari selepas Tahun Baru China.  

Dek kerana tak bolih lena saya pun keluarlah ke veranda rumah saya menyaksikan sama percikan bunga api yang memang cantik.  Dan walaupun ada larangan yang Tanglung Kongming tidak dibenarkan dilayangkan ke udara, saya lihat lebih dari 20 berterbangan di udara.

JUMPA LAGI ...

No comments:

Post a Comment