14 March, 2011

BILA MEE GORENG DIGANTI SPAGHETTI GORENG

Sedang berkemas di dapor kelmarin terjumpa lebihan spaghetti yang digunakan untuk memasak spaghetti bolognese sebelum ini.  Spaghetti, tidak kira masakan apa sekali pun memang kegemaran keluarga saya.  Nak kata ada keturunan Italiano tak der pun darah Siam adalah ... Hihi lawak lak ... Yalah zaman sekarang kan apa juga resepi dari mana2 negara di dunia ni asal di Melayukan dan di Malaysiakan tambahan pula di komersialkan jika enak pasti akan menjadi kegemaran.  Anak2 saya contohnya kalau pergi Pizza Hut, spaghetti bolognese dan lasagna mesti menjadi pilihan.

Jadi hari ini teringin nak buat seafood spaghetti walaupun dah lama berpantang tak makan seafood lebih2 lagi undang dan sotong.  Pergi ke Giant mencari udang dan sotong tetapi hanya udang saja yang ada.  Nak ganti dengan daging tapi daging juga dah lama saya tak mahu makan.  So saya pilih chicken frankfurter with cheese.  Nanti tak payahlah masukkan cheese lagi.  So ada spaghetti sos, tomatto pure, cendawan butang, tomato, lada capsicum merah, saya tambah lada hijau dan cili padi yang saya ambil ke belakang rumah so jadilah spaghetti goreng saya.

Bila lapar apa pun sedap di makan.  Jom makan sekali ...
Semasa di Giant terpandang biskut ini.  Saya masih ingat masa saya kecik2 dulu biskut ni dah ada dan memang saya sukakannya.  Kini biskut ini masih ada lagi dan menjadi kesukaan Kayha pula.  Olih sebab tahu yang biskutnya dah habis saya pun membelinya.  Balik dari rumah pengasuhnya Kayha ternampak biskut itu ... apa lagi disuruhnya masuk dalam bekas dan sambil melihat cerita karton Pororo kegemarannya dia pun makanlah biskut itu.
JUMPA LAGI ...

No comments:

Post a Comment