06 March, 2011

HI .. HI ... TERLEBIH RAJIN SUDAH ...

Selalunya kalau saya beli roti tak kiralah Gardenia ker Hi 5 ker yang bersaiz kecil mesti tak pernah habis.  Kesudahannya bila habis tamat tempoh penggunaannya terbuang saja.  Selalu juga terfikir nak keringkan saja roti2 tersebut bolih juga buat serbuk roti yang kemudiannya nanti bolih dibuat macam2 benda.  Tetapi akhirnya ke dalam tong sampah juga duduknya.

Tapi hari ini mood rajin nak membuat kueh membuak2 pulak. Dan roti yang dibeli pun masih banyak lagi so terfikirlah untuk membuat puding roti.  Dan bahan2 lain pun ada kecuali kena ke Giant ( yang hanya beberapa langkah saja dari rumah saya ) untuk membeli susu segar.

Buatnya pun bukan susah tak perlu nak guna mixer bagai hanya digaul biasa saja.  So jadilah puding roti.  Dan untuk buat sos kastard pun hanya mengambil masa  3 - 4 minit saja.  Sekejap lagi kalau rajin nak pergi beli ice-cream vanilla mesti sedap juga di makan bersama puding ni. Kayha pun sama sibuk mengacau saya membuat puding ni.  Becuk mulut dia tanya itu ini.

Dan tidak ada apa yang lebih menyeronokkan bila anak2 berkata ...

Sedap lah bu ...

dan berselera menikmatinya.

Sorrylah Abg Jadz dan Izan kelmarin awak berdua balik ke sini ibu tak terfikir pulak nak buat ... sebab dah penat memasak agaknya.

JUMPA LAGI ...


No comments:

Post a Comment