23 April, 2011

AHAI AHAI ... KETAWALAH LAGI ..

Kelmarin semasa melayari laman sosial facebook (fb) saya terbaca satu post di wall seorang rakan (dia ni seorang pegawai belia dan sukan dan memang sempoi saja kalau melawak) ...selalunya beliau memang mempunyai citarasa yang pelbagai bila mem"pos"kan sesuatu diwallnya.  seperti ceramah2 agama dan juga lawak jenaka.  Tetapi lawak yang diposkan semalam memang mencuit hati saya hingga saya ketawa terbahak2.  Nasib baik tak der orang.  Inilah lawak yang memang lawaksss lah ..

Suatu hari di ladang kambing

wartawan : Boleh saya tanya beberapa soalan ? 
Mamat : Bolehhhh... 
Wartawan: Berapa jauh kambing ni berjalan setiap hari? 
Mamat : Yang mana, yang putih atau yang hitam?" 
Wartawan : Yang putih. 
Mamat : Kalau yang putih berjalan lebih kurang enam kilometer setiap hari. 
Wartawan : Yang hitam? 
Mamat : Yang hitam pun sama... 
Wartawan: Berapa banyak rumput kambing ni makan setiap hari? 
Mamat : Yang mana, yang putih atau yang hitam? 
Wartawan : Yang putih? 
Mamat : Ah, yang putih makan lebih kurang empat kilo rumput setiap hari. 
wartawan : Dan yang hitam? 
Mamat : Yang hitam pun sama... 
Wartawan : Kenapa bezakan kambing yg putih dgn yg hitam, tapi jawapan sama aje? 
Mamat : Mestilah...sebab kambing yang putih itu saya yang punye. 
Wartawan : Ooo, gitu ke...abis tu yang hitam tu sapa punye? 
Mamat : Yang hitam pun sama.....
Wartawan : hampehhhhh


Dan malamnya ketawa saya bersambung bila menonton Maharaja Lawak apabila Jambu membuat persembahan.  Saya rasa Jambu membuat persembahan terhebat malam tadi.  

Memang persembahan2 pilihan anda bolih ditonton di youtube tapi kalau anda nak menonton keseluruhan program tersebut bolihlah melayari di sini ..
Laman sesawang ni pun saya dapat dari fb anak saudara saya ... katanya tak payahlah nak beli package Mustika .... memang bijak ...

So enjoy ...

JUMPA LAGI ...

No comments:

Post a Comment