18 November, 2009

Teringat Kawan-kawan



Tokbu:

Semalam, ada orang kata kelmarin saya menyusun semula album2 gambar. Nak asingkan gambar kawan2 dengan family. Emo sikit bila tengok gambar2 lama dengan kawan2 masa bekerja di kampong dulu dengan masa mula2 kerja di KL dan gambar2 terbaru dengan kawan2 di tempat terakhir saya berkerja. Nantilah saya akan fikirkan macam mana cara nak masukkan gambar2 lama tu di sini.

kawan2 masa sama2 berkerja di kampong dulu Sadiah, dia ni berkerja di Pejabat Daerah Kluang, Johor, tak tau masih berkerja lagi atau dah pencen macam saya sebab dia ni tua setahun dari saya. Dulu saya selalu gak call dia ..... tapi kan kadang2 asyik kita jer call terasa macam dia tak ingatkan kita kan. Asmah Kasim: dapat tau dia jadi nurse memang lost contect langsung dengan dia. Encik Harun: tak tahu apa terjadi pada dia.

Masa di kampong dulu saya adalah baik kira ngam dengan dua orang ni, Rubiah (Rubi) dan Jamilah (JJ). Depa berdua ni kira adik2 lah muda dari saya. Rubi ni sangatlah cantik putih melepak dan JJ tomboy dengan brutelnya, tak tau macam mana boleh satu kepala dengan dia orang. JJ (arwah) meninggal dunia akibar cancer payudara. Kami sama2 dapat berkerja di KL. Rubi dan saya berkerja di tempat yang sama iaitu di Treasury. Selepas saya bertukar di jabatan lain, Ruby join semi-government Perbadanan Pelancongan Malaysia. Dengan cerita masih lagi bekerja. Arwah JJ pulak selepas dia balik dari bertugas di Italy dapat lak berkerja di tempat saya. Adalah dua tiga tahun bersama dengan dia lepas tu dia ke Tokyo berkerja di sana. Lepas tu terima berita dia kena cancer dan meninggal. Sedih sungguh masa tu. Yerlah banyak yang aku terkilan dengan dia (unfinish business kata orang) semoga rohnya bersemandi dengan aman di sana.

Ada banyak gambar semasa di Treasury. Ramai kawan2 lama di sana masih lagi berhubung dengan saya walau pun masing2 dah berpindah ke jabatan2 lain. Macam Fatimah, Ramlah, Azizah, Zaiton dan Mainariah. Cuma tak tahu ke mana perginya Kak Jah, Vernice Ho, Mrs Lim, OC Ramli, Naemah dan lain2 yang saya dah lupa. Teringat pulak pada arwah Ghazali dia ni cacat penglihatan tapi sangat baik dengan saya. Semua ini tinggal kenangan, kenangan terindah sangat pada saya.

Kayha:

Balik dari rumah pengasuh semalam, adik ketuk bilik Tokbu. Tokbu kata baju adik pakai cantik. Tokbu tanya sapa beli baju ni, adik kata Mek (pengasuh) beli. Adik tau Tokbu suka tengok adik pakai baju tu kata Tokbu cantiknya. Tokbu ambik gambar. Tak taulah Tokbu tunjuk kat sini ker tak.

Hari ni birthday Kakak Tasya. Babah kata hari tu dah buat birthday party dah potong cake, dah dapat hadiah ari ni kiss ajerlah kakak. Adik pun kiss kakak.

Tokbu:

Banyak lagi yang saya nak tulis tentang kawan2 lama dan kawan2 baru. Nanti saya sambung di lain masa ...... nak keluar jalan2 cari makan hahaha. Pian ... (kawan yang ada keistimewaannya sediri pada saya) terima kasih kerana balas email aku.


No comments:

Post a Comment