21 December, 2010

BOLIHLAH .. YANG SIMPLE2

TOKBU:
Ada bakat ... kemahiran .. adalah kot mungkin sikit2 dan simple2 sejar.  Barang hantaran perkahwinan sekarang ini menjadi perkara utama dalam pertunangan dan perkahwinan.  Hiasan barang2 hantaran ini sudah menjadi perniagaan dan di komersialkan pada masa kini.  Anda dapat melihat sekarang ini pelbagai ciptaan terbaru mengikut peredaraan zaman.  Membuat hiasan barang2 hantaran memerlukan kretiviti seseorang.  


Sebab itulah jika kita berbakat dalam membuat hiasan barang2 hantaran pertunangan dan perkahwinan anda bolih cari makan dan bolih buat duit.  Malah ada di antara mereka ini telah menjadi kaya raya.  Bukak saja internet  kita dapat melihat ramai individu menjalankan perniagaan ini.  Jika mahu cantik dan nampak class mahallah bayarannya.


Semasa Boboy hendak bertunang pening juga saya hendak memikirkan macam mana nak dibuat dengan barang2 hantaran ini.  Kena fikirkan temanya (ialah zaman sekarang ni pertunangan dan perkahwinan kena bertema2) nak tentukan warna apa dan macam2lah.  Akhirnya saya mengambil keputusan untuk membuat sendiri.  Dan hasilnya not bad lah kata orang.  Dan bila sampai masa untuk berkahwin barang2 hantaran perkahwinannya juga saya buat sendiri.  Selepas itu anak sulung saya pula Jadz bertunang dan kahwin, semua saya buat sendiri.  Dari situ dah bolih jimat duit nak upah orang buatkan kan.  


Nak kata pandai sangat tidaklah.  Saya cuma melihat dibuku2 dan majallah, di kedai2 hiasan perkahwinan dan di internet.  Dari situ saya dapat gambaran apa yang akan saya reka.  Rekaan saya selalunya simple2 sajer.  Saya tidak suka hiasan yang berlebih2an.  Lagipun sekarang ni kita bolih mendapat bahan2 hiasan itu di kedai2 hiasan perkahwinan.  Beli sajer dan rekalah sendiri.  Mudah sahaja.  


Selepas itu menantu saya meminta tolong buatkan barang hantaran adiknya.  Nampaknya ok dan bila tiba majlis perkahwinan yang akan diadakan pada cuti krismas nanti sekali lagi menantu saya minta saya buatkan.  Barang hantaran yang minta saya buatkan pun tidak banyak cuma empat saja.  Handbag dengan Kasut, jam tangan, Quraan dan alat2 makeup.  So tak perlu hiasan yang rumit.  Very simple .. ini lah hasilnya ..



KAYHA:
Adik nampak Tokbu buat apa tah adik tak taulah.  Tokbu cakap pada adik jangan kacau.  Panas.  Adik tengok Tokbu tembak bakul.  Adik nangis sebab Tokbu tak kasi adik kacau.  Tokbu tanya adik tantik tak .. adik cakap tantik. Tokbu kata jangan usik2 ni balang Antie.


























JUMPA LAGI ...

No comments:

Post a Comment